30års tårta


Min kära man fyllde 30 år i torsdags. Hade jättesvårt att bestämma mig hur jag skulle dekorera hans tårta. Tycker det är mycket lättare att dekorera "tjejtårtor" än till yngre killar.
Jag fick hem ett paket som jag hade beställt fån kakburken.se i veckan. Bla en mönsterkavel som jag använt på den turkosa sugarpasten här på tårtan. Den var ju jättebra , snyggt blev det och den var lätt att använda.
Köpte även en utstickare till pälband, men lyckades inte riktigt komma på hur man ska gå till väga för att få det snyggt och bra....så den får jag testa lite till innan jag använder till en tårta.
Tårtan gjorde jag på mindre än en timma, så den blev ju rätt lyckad ändå för att ha tagit så lite tid:)'
Jag fyllde denna med pärongrädde och chokladmousse. Fyllningen blev populär och tårtan tog slut, så det är ju ett bra betyg:)
Vi bjöd även på smörgåstårtor, finns väl knappast nåt godare....? Men dom bilderna är onödiga att lägga in, tycker alla smörgåstårtor ser ungefär lika ut och dessutom tycker jag att det är lite tråkigt(!) att dekorera dom...:P hahaha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0