chocolate chip cookies


Idag är jag hemma med store sonen som är 5 år för att han är sjuk. Då passade jag på att baka lite snabba cookies för att muntra upp honom lite. Goda kakor kan få vilket förkylt barn som helst att le:)

Receptet:
25st
100gr smör
0,5dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
50 gr hackade hasselnötter
100 gr hackad choklad

200 gr
blanda smör , socker, vaniljsocker i en matberedare. rör i ägget och blanda väl.
Blanda de torra ingredienserna för sig och blanda sedan i dom i beredaren  med det andra.
Till sist rör du i nätterna och chokladen. rulla små bollar och tryck sedan ut dom på plåten. gräddas i ca 11 min.
jag tyckte det behövdes lite mer mjöl, så jag tog i en el ett par msk extra mjöl i smeten.


Sen höll han sig pigg en liten stund. Nu ligger han och hostar i soffan igen. Så synd om barnen när dom blir sjuka:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0