JULGODIS

Jag är ju lite av ett freak när det kommer till julgodis:)
Jag har fått detta från min mamma tror jag, hon bakade ju godis till hela byn när vi var små....hela köket var fullt av plåtar och vi barn satt i många timmar och slog in kola mm. i papper.

Jag bakar själv och ger bort en korg till min mans jobb och mitt eget också, det brukar bli väldigt omtyckt.
Försöker att variera mig lite varje år, och testa nya sorter.
Iår har jag jobbat väldigt mkt så jag har inte hunnit med lika mkt som jag hade velat, men det kommer nog räcka till slut ändå...

Hittills så har det blivit: Polkabräck, maraboufudge, rocky road, nougat och tranbärsgodis, orangetoppar och brända mandlar (första ggn jag testat dom) ischoklad
I helgen ska jag försöka hinna med: knäck, chokladkola, smörkola, rischoklad, wienernougat.
sen på själva julenm ska jag testa att göra knäckäpplen också, dom ser ju så fina ut att jag bara måste testa att göra dom själv:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0