Kanelbullar och solskensbullar med nytt recept!!

Bakade bullar med store sonen härom sist och använde mig av ett nytt recept. Där var det mer smör i själva degen och man hade int i smöret i mjölken och smälte det, utan man tillsatte det rumsvarmt i små kuber och arbetade in detta i degen, som när man gör lussekatter nästan.
Resultatet blev riktigt bra, min man sa t.o.m att det va dom godaste bullarna jag bakat, så jag ska absolut fortsätta använda det receptet.
Vi gjorde halva satsen som kanelbullar och andra halvan till solskensbullar.
Båda mina pojkar (5 och 2 år) fick göra varsin bulle som dom själva ville och det blev ju ett ganska roligt resultat....(se bilden) dom var för söta när dom fick fria händer:)

hade pecannötter eller mandel ovanpå bullarna. Tycker det blir mkt godare med nötter än socker, och pecannötter var en riktig fullträff!!

Första ggn jag gjrode solskensbullar. Va kul o testa, men jag får nog ändå säga att kanelbullar är godare:)

Barnens bullar såg ut så här.....söta va??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0